Na víkend hlásili po celé republice, včetně naší domoviny, prudké deště. Na nás ale zrovna vyšlo úplné volno a věděli jsme, že chlapce horko těžko udržíme dva dny zavřené doma.

Proto jsme zasedli k předpovědi počasí pro celou ČR a tam zjistili, že jakštakš rozumně má být v Liberci a v Ostravě. V Ostravě ale ještě o stupínek líp a tak bylo rozhodnuto.

Z domu startujeme až v pozdních odpoledních hodinách, takže do cíle dojíždíme něco kolem desáté hodiny. Naštěstí jsme jeli na jisto. K přenocování využijeme prázdné parkoviště u Slezskoostravského hradu.

Ráno jsme popojeli do centra města pro snídani do fantastického Croissant House Ostrava a prosluněný den jsme celý strávili v ZOO Ostrava.

Na večer jsme se vrátili zpátky na osvědčené místo u Slezskoostravského hradu a krátký deštík jsme přečkali na večeři v Restauraci Loděnice. Kde k výbornému jídlu dodal pohled na kapky deště dopadající na hladinu řeky Ostravice propichované slunečními paprsky zapadajícího slunce tu správnou atmosféru.

V neděli ráno cestou do Hornického muzea Landek Park, nás mile překvapila cukrárna SLADKÉ TAJEMSTVÍ s nepřebernou nabídkou lákavých zákusků. Kdo by čekal v Ostravě na parkovišti vedle Lidlu takovouhle útulnou nádheru. V muzeu samotném jsme zafárali do dolů, svezli se vláčkem a po prohlídce muzea hornických záchranářů trávíme zbytek odpoledne na sluníčkové terase v Bistropen dobroty které tu nabízejí.

Na rovinu musím uznat, že jsem měl vždy Ostravu za takové ošklivé káčátko, ale po téhle zkušenosti víme, že sem určitě brzy znovu vyrazíme. Ještě je toho moc co prozkoumat.